12 Aralık 2009 Cumartesi

Göze Yabancı Cisim Kaçmasında İlkyardım

Göze yabancı cisim kaçmasında ilkyardım nasıl olmalıdır?

Toz gibi küçük madde ise;

Ø Göz ışığa doğru çevrilir ve alt göz kapağı içine bakılır,
Ø Gerekirse üst göz kapağı açık tutulur,
Ø Nemli temiz bir bezle çıkarılmaya çalışılır,
Ø Hastaya gözünü kırpıştırması söylenir,
Ø Göz ovulmamalıdır,
Ø Çıkmıyorsa sağlık kuruluşuna gitmesi sağlanır.

Bir cisim batması varsa ya da metal cisim kaçmışsa;

Ø Gerekmedikçe hasta yerinden oynatılmaz,
Ø Göze hiçbir şekilde dokunulmaz,
Ø Tıbbi yardım istenir (112),
Ø Hastanın göz uzmanı olan bir sağlık kuruluşuna gitmesi sağlanır.

Kulağa yabancı cisim kaçmasında ilkyardım nasıl olmalıdır?

Ø Kesinlikle sivri ve delici bir cisimle müdahale edilmez,
Ø Su değdirilmez,
Ø Tıbbi yardım istenir (112).

Buruna yabancı cisim kaçmasında ilkyardım nasıl olmalıdır?

Ø Burun duvarına bastırarak kuvvetli bir nefes verme ile cismin atılması sağlanır,
Ø Çıkmazsa tıbbi yardım istenir (112).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder